Прича о ваннаставним активностима почиње тамо где престаје прича о наставном процесу, нормираним садржајима и задацима, предвиђеним исходима, очекиваним постигнућима, о ономе што децу испуњава и мотивише да буду бољи, видљивији, успешнији. Неправедно сведене на оскудну територију слободног времена ученика, вананставне активности не обухватају сву децу што због дневне организације породице, економских могућности, изазова дигиталних технологија и других ометача, али онима који у њима препознају слободну зону својих радости, оне су често значајно освежење школског живота.
Погрешно би било повезивати ваннаставне активности са жељом да дете буде срећно. Ваннаставне активности треба да буду време маште, креације, помоћи, сарадње и смеха. У њима треба да уживају и наставници, и ученици, али и сви који желе да им се придруже ─ родитељи, други чланови породице, удружења, установе, сарадници… Оне треба да буду простор слободе и заједничког стварања, одговор на интересовања, задовољавање потреба на начин који и ученику, и наставнику, па и школи могу променити уобичајну дневну рутину.
Важно је напоменути да ваннаставне активности нису ни додатне, ни допунске, већ су то активности које у служби наставе окупљају пажњу и стваралачке, социјалне и све потенцијале детета у циљу доживљавања задовољства, успеха и вештина и знања. Циљ реализације ваннаставних активности јесте развијање низа компетенција - социјалних, емоционалних, когнитивних, моторичких, те функционално коришћење знања и учења у процесу трагања за оним што децу чини радозналим и срећним. Ове активности треба да помогну развоју самопоуздања и самопоштовања, те да поспеше трансфер знања и друштвене одговорности, емпатије и међусобног уважавања.
У овој школској години из понуде издвајамо: