
,,Књига, браћо, књига, а не звона и прапорци!“ – био је назив јавног часа посвећеног Доситеју Обрадовићу, који је реализовала учитељица Ружица Јовановић кроз школски времеплов са првацима, трећацима и петацима, а часу су присуствовали и школски педагог, колеге учитељи и наставници и део ђачких родитеља.
Ученици су кроз асоцијативни разговор упознати са појмовима просветитељство, реформизам и рационализам (Свети Сава, Вук, Доситеј ).
Кроз кратке презентације усвојили су основне податке о животу и раду Доситеја Обрадовића и начином на који је подучавао на примеру обрађених басни ,,Два јарца“ и ,,Две козе“.
О савремености и свевремености његовох поука, вођена је плодна дискусија: Да је Доситеј министар у данашње време, да ли би био задовољан савременом школом? Да ли би користио интернет и друштвене мреже? Да ли би био познати инфлуенсер?
На крају часа, били су у улози Доситејевих саветника у кабинету министарства. Поручили су му шта би волели да промени, шта да избаци из програма, шта ново да уведе…
Дечији предлози:
Смањити број часова
Скратити час на 20 минута
Више спортских активности и излета
Највећа похвала данашњој школи је што је доступна свима, и дечацима и девојчицама.
Доситејев дан обележен и у старијим разредима радионицом ,,Књига или лајк“ коју је водила Маја Радоман Цветићанин, наставник српског (са привременим радом на позицији директора). У радионици су осим представника сваког одељења старијих разреда учествовали и родитеља из Савета родитеља.
Сличним питањима моде, вредности, утицаја бавили су се и старији ђаци осврнувши се најпре на живот Доситејев, а затим, пратећи основне постулате његовог деловања дали мишљење о Доситејевом утицају на наше доба.
Прегршт различитих речи којим су изнели утисак о наученом – знање, тим, рад, заједништво, сарадња, манастир, министар, попечитељ, тешко детињство, путовања, књиге… водитељу радионице више су од награде, а ако неки и примене данашњи начин учења од кључних речи до мапе ума, сви циљеви часа биће испуњени.
У комбинацији са часом учитељице Ружуце, Вождовци су достојно обележили дан човека који је речју покупао свој народ да убеди у моћ знања, а делом наставио утицај до наших дана. Колико смо га чули, разумели и наставили није до инфлуенсера већ до пратилаца.




















